1st Social youth worker, Specialization in Educational Psychology - Bachelor
Techniques for written and oral expression, report writing technique and bibliography
< Back
ECTS Credits | 3 |
---|---|
Number of Hours (h/year) | 45 |
Teaching staff | GUIDE, Michèle; Requier, Stéphanie |
Course Unit | Compulsory |
Term | Quad. 1 and 2 |
Code | PED-EEDU0016/1 |
Prerequisite | None |
---|---|
Aims and Objectives | Oral To enable students to be more at ease in speaking To develop abilities in listening, concentration, imagination, team spirit and self confidence Written Application of acquired skills needed to understand and create documents linked to requirements of professional life |
Description | Oral practical exercise to enable the development of the competencies mentioned in "Objectives" Written Creating different types of written documents (letters, e-mails, summaries, reports, bibliographies) Vocabulary |
Bibliography | Arcand, R., & Bourbeau, N. (1998). La communication efficace. De l'intention aux moyens d'expression. Bruxelles: De Boeck Université. Brichaux, J. (2009, décembre). Est-ce ainsi que l'on éduque les éducateurs? L'observatoire , 63, 92-96. De Backer, B., & Wautier, D. Objectif 4. Compétences professionnelles et formation continuée des intervenants sociaux. Fonds social ISAJH. [étude disponible sur le site www.apefasbl.org, rubrique Thématiques] Form'Educ. (2009, décembre). Quel est le noyau dur du métier d'éducateur spécialisé? L'observatoire , 63, 21-22. Hannecart, P. (2009, décembre). À propos des éducateurs dans le secteur de l'Aide à la Jeunesse. L'observatoire , 63, 23-24. Maquet, J.-L. (2009). Liste de vocabulaire . Jemeppe: Haute Ecole de la Province de Liège. Maquet, J.-L. (2009). Syllabus sur la lettre administrative et le CV. Jemeppe: Haute Ecole de la Province de Liège. Van Hoye, P. (2009, décembre). Comment définir le métier d'éducateur spécialisé aujourd'hui? L'observatoire , 63, 13-16. |
Teaching and Learning Methods | Lectures Tutorials |
Assessment Methods | Written examinations Continuous assessment |
Notes | In part |
Language | French |
The information contained herein is intended for informational purposes only. The Higher Education Institution disclaims any responsibility with regard to its content.