1st Social youth worker, Specialization in Educational Psychology - Bachelor

Techniques for written and oral expression, report writing technique and bibliography

< Back

ECTS Credits3
Number of Hours (h/year)45
Teaching staffGUIDE, Michèle; Requier, Stéphanie
Course UnitCompulsory
TermQuad. 1 and 2
CodePED-EEDU0016/1
Prerequisite

None

Aims and Objectives

Oral

To enable students to be more at ease in speaking

To develop abilities in listening, concentration, imagination, team spirit and self confidence

Written

Application of acquired skills needed to understand and create documents linked to requirements of professional life

Description

Oral

practical exercise to enable the development of the competencies mentioned in "Objectives"

Written

Creating different types of written documents (letters, e-mails, summaries, reports, bibliographies)

Vocabulary

Bibliography

Arcand, R., & Bourbeau, N. (1998). La communication efficace. De l'intention aux moyens d'expression. Bruxelles: De Boeck Université.

Brichaux, J. (2009, décembre). Est-ce ainsi que l'on éduque les éducateurs? L'observatoire , 63, 92-96.

De Backer, B., & Wautier, D. Objectif 4. Compétences professionnelles et formation continuée des intervenants sociaux. Fonds social ISAJH. [étude disponible sur le site www.apefasbl.org, rubrique Thématiques]

Form'Educ. (2009, décembre). Quel est le noyau dur du métier d'éducateur spécialisé? L'observatoire , 63, 21-22.

Hannecart, P. (2009, décembre). À propos des éducateurs dans le secteur de l'Aide à la Jeunesse. L'observatoire , 63,  23-24.

Maquet, J.-L. (2009). Liste de vocabulaire . Jemeppe: Haute Ecole de la Province de Liège.

Maquet, J.-L. (2009). Syllabus sur la lettre administrative et le CV. Jemeppe: Haute Ecole de la Province de Liège.

Van Hoye, P. (2009, décembre). Comment définir le métier d'éducateur spécialisé aujourd'hui? L'observatoire , 63, 13-16.

Teaching and Learning MethodsLectures
Tutorials
Assessment MethodsWritten examinations
Continuous assessment
NotesIn part
LanguageFrench

The information contained herein is intended for informational purposes only. The Higher Education Institution disclaims any responsibility with regard to its content.