3rd Bachelor in Occupational Therapy
Methodology and didactics of occupational therapy applied to neuropsychological dysfunctions of the children
< Back
ECTS Credits | 1 |
---|---|
Number of Hours (h/year) | 15 |
Teaching staff | Houbiers, Marielle |
Course Unit | Compulsory |
Term | Quad. 1 and 2 |
Code | PARA-D_ERGO0014/3 |
Prerequisite | Basic knowledge in anatomy and neurology |
---|---|
Aims and Objectives | Discover various neuropsychological dysfunctions of the children Present the assessments of the infantile neuropsychological dysfunctions. Understand the occupational therapy process for the children having cognitive dysfunctions. |
Description |
|
Bibliography | GEUZE R.H., Le trouble de l’acquisition de la coordination, évaluation et rééducation de la maladresse chez l’enfant, Solal, 2005 GILLET P, Neuropsychologie de l’enfant : une introduction, Solal, 2000 JUILLERAT VANDERLINDEN A.-C., AUBIN G., LE GALL & VANDERLINDEN M., Neuropsychologie de la vie quotidienne, Solal, 2008 LUSSIER F., FLESSAS J., Neuropsychologie de l’enfant. Troubles développementaux et de l’apprentissage, Dunod, Paris, 2005
MAZEAU M., Déficits visuospatiaux et dyspraxies de l’enfant. Du trouble à la rééducation. Coll. Bois Larris, Masson 1995. MAZEAU M., Conduite du bilan neuropsychologique chez l’enfant, Masson, 2008
METZ-LUTZ M-N., Développement cognitif et troubles des apprentissages : évaluer, comprendre, rééduquer et prendre en charge, Solal, 2004
PRADAT-DIEHL P., Evaluation des troubles neuropsychologiques en vie quotidienne, Springer-Verlag, 2006 RAYNARD F., Un autre regard, la réadaptation des déficients visuels, Solal, 2002 SEVE-FERRIEU N., Neuropsychologie corporelle, visuelle et gestuelle, Masson, Paris, 1995. THOMAS J, WILLEMS G., Troubles de l’attention, impulsivité et hyperactivité chez l’enfant, approche neurocognitive, Masson, Paris, 1997 |
Teaching and Learning Methods | Lectures |
Assessment Methods | Written examinations |
Notes | Yes |
Language | French |
The information contained herein is intended for informational purposes only. The Higher Education Institution disclaims any responsibility with regard to its content.